Kapsalon

Kapsalon

Eigenlijk moet je minimaal eens in de zes weken naar de kapsalon. Als je er tenminste altijd verzorgd bij wil lopen. In de praktijk redden we dat vaak niet. En toch gaan we tegenwoordig met heel veel meer plezier naar de kapsalon als voorheen. Sterker nog; het is een verwenmomentje geworden. Een momentje van rust in een verder drukke en hectische wereld.

Kapper, KapsalonKleuren in je haar: het lijkt wel een must

Ook de behandelingen zijn de afgelopen jaren sterk toegenomen en met name het kleuren van haar is hip, hipper, hipst. Niet een kleur, maar het liefst zoveel mogelijk sprekende kleuren in je haar; vooral bij vrouwen lijkt het tegenwoordig wel een must. Ook het aanbrengen van extension en highlights is gemeengoed geworden in de moderne kapsalon, waar het haar tegenwoordig behalve geknipt ook gesneden wordt. Daarbij zijn vaste elementen gebleven; je haar wordt gewassen, geföhnd, van watergolven voorzien of gewoon- heel simpel zou je bijna zeggen- gekortwiekt.

De terugkeer van de barbier

Wat ook veranderd is, is de strikte scheiding tussen de man en de vrouw, Van een echte dames- en herenkapper is nog slechts zelden sprake en een moderne kapper is in staat om zowel de man, de vrouw als kinderen op perfecte wijze te behandelen. In de kapsalon is er sinds enige tijd weer extra aandacht voor de man overigens, nu de barbier weer op de weg terug lijkt. Sinds mannen de baard weer laten staan, is er weer werk voor de barbier, die de baard en de snor bijhoudt of die juist met zijn scherpe mesje weghaalt. Niet veranderd is de speciale stoel voor kinderen, die daar net lang genoeg mee zoet zijn om keurig gekortwiekt te kunnen worden.

Altijd vriendelijke muziek uit de speakers en een verse kop koffie

Meer dan ooit speelt service een voorname rol in elke kapsalon. De concurrentie in deze branche is moordend en dus moet ergens het verschil gemaakt worden. Dat gebeurt vaak met de service, met een kopje koffie tijdens het wachten, een volle leestafel, een stempelkaart die als die vol is recht geeft op een gratis knipbeurt en met vriendelijke muziek uit de speakers. Klanten zijn niet vaak meer zo loyaal als vroeger en dus kan de kapper zich geen foutje permitteren tegenwoordig. Anders zit de klant de volgende keer gewoon bij de kapper om de hoek in de stoel. Want elk dorp beschikt over meer dan voldoende kappers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *